obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
Waar posten???
Hasje99
Ik wilde een bericht posten over problemen met een USB modem, voor mobiel internet op een laptop. Helaas zie ik hier geen rubriek voor. Waar kan ik een dergelijke post kwijt??
Gewijzigd door Hasje99 op 10 oktober 2010, 17:03
 
BlackBerry
Hoi Hasje99

Je vraag kun je gewoon hier stellen. Desnoods verplaats ik het naar het juiste onderdeel of maak hiervoor een nieuw onderdee.
 
Hasje99

Quote

BlackBerry schreef:
Hoi Hasje99

Je vraag kun je gewoon hier stellen. Desnoods verplaats ik het naar het juiste onderdeel of maak hiervoor een nieuw onderdee.


Het is niet zozeer een vraag, maar ik wilde hier een (slechte) ervaring met Vodafone kwijt, en weet niet of dit de juiste plek is.
 
BlackBerry
Ja hoor! Alle ervaringen zijn welkom! Enige waar ik op let is het taalgebruik.
 
Hasje99
Van de meeste providers is wel bekend dat er problemen mee zijn. Ook Vodafone blaast hierin een behoorlijke partij mee. Kijk bv maar eens op http://www.klachtenoplossing.nl/ en tik Vodafone in. Maar nu mijn verhaal.

We hebben in februari voor mijn vrouw een laptop gekocht, en wilden daar een internet abo bij afsluiten. Via internet viel de keus op een Vodafone abo, het USB modem mocht ik zelf uitzoeken. Het werd een simlockvrij Alcatel modem. Al snel bleek echter dat het modem een zeer trage verbinding te geven. Op internet aan het zoeken gegaan waar ik deze klacht kwijt kon, maar dat lukte niet echt. Mijn vrouw bleef maar mopperen op de trage verbinding, dus heb ik contact opgenomen met de leverancier van het abo (metjelaptoponline). Hij verwees me toch weer terug naar Vodafone, want een technisch probleem kon hij niet oplossen. Wederom aan het zoeken gegaan en ik vond nu een telefoonnummer (1200) wat ik kon bellen. Dit blijkt echter een nummer te zijn wat je kunt alleen kunt bellen als je een mobiel abo hebt. Hier kon ik dus niets mee. Een ander vast nummer zou voor niet abonnees bestemd zijn, maar als je dit belt kom je via een menu bij een juffrouw die een heel verhaal afsteekt en op het einde verwijst naar nummer 1200, daarna wordt de verbinding verbroken. Emailen gaat ook niet, want je moet een account aanmaken wat ook alleen maar kan als je een mobiel abo hebt.
Schiet dus niet echt op. Maar ja moeder de vrouw bleef maar mopperen op haar verbinding, dus nog maar weer eens gaan zoeken, en ja hoor ik heb een mail- adres van Vodafone kunnen vinden voor niet-abonnees. Heb hier een mail naar toe gestuurd met mijn probleem erin, en ik kreeg warempel nog antwoord ook. Ik moest daar niet zijn met mijn probleem, maar kreeg via de mail een code om een account aan te kunnen maken. Via mijn mobiele telefoon kreeg ik ook nog het wachtwoord toegezonden. Na het account te hebben aangemaakt, mijn probleem nog maar eens voor gelegd, het was inmiddels eind juni.
Na enige dagen kreeg ik antwoord en ik kreeg te horen dat mijn modem niet geschikt zou zijn voor het Vodafone-abo, ik moest een Vodafone-modem gebruiken.
Heb het modem bij de leverancier zonder enig probleem om kunnen ruilen. Maar na installatie was er helemaal geen verbinding meer mogelijk. maar weer naar Vodafone gemaild.
Het bleek dat er niet de juiste software bij het modem zat, volgens V was deze verouderd, kreeg een link toegestuurd waar ik de juiste software kon downloaden. Deze keer bleek het wel goed te werken, er was verbinding, en de snelheid was alleszins acceptabel. Maar de pret duurde niet lang, na twee dagen bleek er weer geen verbinding mogelijk te zijn. moest weer opnieuw installeren instellingen controleren formulieren invullen aangaande gebruikte software, viruscanners etc. Ik heb gevraagd om een nieuw modem maar dat kreeg ik niet, moest met de laptop naar een Vodafone-winkel om alles opnieuw te installeren etc, er werd daar ook gebeld naar 2e lijn assistentie om het probleem op te lossen, en ik kreeg te horen dat het nu allemaal goed was, er kon weer ge-internet worden. Thuis gekomen bleek dit in het geheel niet te kloppen, verbinding was niet mogelijk. Maar weer eens naar V gemailed en gevraagd om een nieuw modem, en plotseling bleef het stil.

In de loop van de daaropvolgende 2 a 3 weken nog verschillende keren gemailed en maar geen antwoord ontvangen. Intussen kreeg ik van een kennis een Vodafone-modem te leen, dit was een totaal ander model, maar het werkte wel. Daarna kreeg ik plotseling weer een mail van Vodafone, waarin zij excuses aanboden voor het niet beantwoorden van mijn eerdere mails, en zeiden daarbij "indien uw probleem nog niet opgelost is kunt u het opnieuw aanmelden bij de helpdesk" Dit schoot bij mij dus echt in het verkeerde keelgat, en ik heb om het netjes te zeggen een erg boze brief naar het hoofdkantoor gestuurd. Hierin heb ik mijn eerder betaalde abo-geld teruggeëist, en ontbinding van het contract. Na enige tijd kreeg ik via de mail antwoord, ik moest telefonisch contact opnemen met een bepaald nummer. Het uiteindelijk resultaat was dat ik vier maanden abo-geld terug kreeg, maar het contract kon niet beëindigd worden. Hiermee ben ik toch maar accoord gegaan.
Het probleem met het modem heb ik uiteindelijk met de leverancier opgelost, ik kon het wederom zonder probleem omruilen. Mijn vrouw en ik hebben in de loop van dit verhaal op het punt gestaan, om nieuwe telefoon-abo's bij Vodafone af te sluiten en daar uiteindelijk toch maar vanaf gezien.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waar posten???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie