obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Afnemende snelheid ADSL-verbinding
Rinkie
Moin,
Ik heb al weer bijna een jaar Vodafone Onbeperkt Bellen & Internetten 20MB. Ik maak gebruik van een draadloos modem.
Nu haal ik die 20MB natuurlijk nooit. Meestal zit ik eerst rond de 11 à 12 MB, daar kan ik ook wel mee leven.
Echter het valt mij op dat na verloop van tijd de downloadsnelheid dramatisch terugloopt. Eerst naar een 5 à 6 MB, later tot zelfs onder de 1 MB. De uploadsnelheid blijft meestal wel gewoon op de beloofde 1 MB. Na opnieuw opstarten van de PC zit ik weer op 11 à 12 MB en na verloop van tijd loopt de snelheid weer terug.
Ik heb het probleem nog niet getest met een kabel van PC naar modem en of het probleem zich dan ook voordoet.
Voordat ik verder zoek wil ik graag weten of meer Vodafone-klanten hier last van hebben en/of dit onder de categorie afknijpen zou kunnen vallen. Of zit het in de instellingen van het modem of de PC ?
Nou, ben benieuwd naar een reactie.
EJR
 
Rinkie
Beadnkt voor de snelle reactie.
Nou, ik heb mijn PC verplaatst en met de kabel direct op het modem aangesloten. Het probleem blijft hetzelfde. Na het aansluiten met de directe kabel gaat de downloadsnelheid omhoog van rond de 2 MB naar bijna 4 MB, je ziet een verschil tussen draadloos en de kabel. Na opnieuw opstarten nu een initiele downloadsnelheid van 14 MB (inderdaad ook weer hoger dan bij draadloos) en binnen een paar uur een dramatische daling naar nog geen 2,5 MB. Kortom geen verschil tussen draadloos of kabel.
Kan het probleem nu ook nog in het modem zitten of een instelling in de PC of moet ik inderdaad een melding bij Vodafone plaatsen.

Groeten en nogmaals alvast bedankt.
Erik
 
Rinkie
Nog even een aanvulling. Ook mijn mailprogramma Pegasus Mail reageert na verloop van tijd raar. Eerst geen enkel probleem, na een paar uur kan hij de mailserver van Vodafone niet meer bereiken, maar ik kan nog wel berichten versturen, de smtp-server is wel benaderbaar.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Afnemende snelheid ADSL-verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
internet snelheid afgelopen weken Klacht over VodaFone : 1 22 dec 2010
teruglopende snelheid mobiel internet (laptop) Grappig : 1 22 nov 2010
geen internet verbinding op blackberry Storing : 2 05 nov 2010
Advertentie