obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Storing Vodafoon Netwerk 25 en 26 mei 2011
SMSer
Sinds 25 mei in Groningen vanaf een uur of 18:00 werd het versturen van smsjes lastiger, ik moest 3 tot 4 keer op verzenden drukken (verzenden, wachten, foutmelding, nogmaals verzenden, etc.) voordat het smsje ook daadwerkelijk wordt verstuurd. Volgens de vodafoon-website is er geen storing in Groningen. Later in de avond werd het helemaal onmogelijk smsjes te versturen, telefoon aan - uit, telefoon zoekt naar netwerk en vind vodafoon NL, maar verstuurd niks. Wel ontvang ik smsjes...raar.

Vanochtend 26 mei nog precies hetzelfde, smsjes worden niet verstuurd. Halverwege de rit naar m'n werk nog 's proberen en de smsjes worden WEL verstuurd. Dan zal het vast een storing in Groningen zijn....toch?

Dus ik check de website, geen berichten over een storing in Groningen. Toch even met de vodafoon 'help'desk bellen, want ik wil toch even weten wat er nou aan de hand is.

Hele verhaal uitgelegd, geen smsjes versturen in Groningen, maar wel ontvangen. En nu ik op het werk ben werkt alles weer prima. Of er soms een storing was in Groningen:

Helpdesk (H): "dan moet u even de accu uit de telefoon halen, dan reset de telefoon zich."
Ik: "jamaar, sms-en werkt nu wel weer. Wat ik weten wil is of er een storing was in Groningen, of dat er een andere logische verklaring is"
H: "zo kan ik mijn werk niet doen meneer"
Ik: "Pardon?"
H: "uw telefoon moet worden reset"
Ik: "maar hij doet het nu toch? waarom dan resetten? En verder is dat mijn vraag niet, de vraag is of er een storing is in Groningen"
H: "nee, er is geen storing"

Het gesprek gaat nog even verder, maar is verre van constructief te noemen. Ontevreden beïndig ik het gesprek, want met deze medewerker kom ik blijkbaar niet veel verder.

Iets later even naar een Vodafoon-shop gelopen, zit vlakbij en een echt mens voor je communiceert toch een stuk beter.
Medewerker kijkt even naar het nummer van de berichtencentrale, dat staat goed. Kijkt ook even naar overige instellingen, staan ook allemaal goed. Logisch ook, want ik heb daar niets aan veranderd. Hij verteld er nog even bij dat zij zelf de 25ste mei ook 2 uur niet hebben kunnen bellen. Ik vertel het verhaal van de helpdesk nog even. Meewarig schudden we het hoofd en glimlachen nog even naar elkaar bij het afscheid.

Toch zit het me dwars, zou ik in Groningen weer gewoon kunnen sms-en? En waar kan ik terecht als dit niet zo is? Want de 'help'desk van Vodafoon is alweer dicht als ik thuis ben.

Dus...is er een logische verklaring dat ik niet kon sms-en?
En het antwoord mag niet zijn: "een netwerk-storing" want die is er niet volgens Vodafoon.
 
SMSer
update: terug in Groningen, nog steeds problemen. ik kan wel bellen, maar niet gebeld worden, ga direct naar voicemail. Krijg wel na ~30 minuten een smsje dat er een voicemail is Angry
Alles is goed totdat er iets misgaat
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing Vodafoon Netwerk 25 en 26 mei 2011', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vodafone storing januari Storing : 1 12 jan 2013
storing bij Zwolle (19-7-2012) Storing : 1 19 jul 2012
vodafone storing Storing : 2 03 jul 2012
Storing 13-06 Storing : 4 13 jun 2012
Storing dataverkeer 27-03-2012 omgeving Leiden? Storing : 1 27 mrt 2012
Advertentie