Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Problemen met mobielbankieren vd Rabobank
Doerakkes
Zijn er soms Vodafone gebruikers met ervaring, die mij kunnen helpen, om verbinding te krijgen met mobiel bankieren bij de rabobank?
Ik heb een Samsung B7610 Omnia Qwerty met Vodafone abonnement
Ik heb ook een abonnement voor mobiel bankieren afgesloten voor €3.00 per kwartaal bij de Rabo.
Volgens de Rabo moet ik hiermede gewoon kunnen inloggen via het Vodafonenetwerk om te kunnen bankieren.
Ik heb al heel veel geprobeert en gebeld maar ik krijgt het niet werkend
Ik heb in forums van andere providers gelezen dat er veel problemen zijn met deze verbinding.

De benodigdheden en volgorde volgens Rabo klantenservice voor verbinding met Mobielbankieren en mijn bevindingen:
1. Geschikte telefoon die door de Rabobank is getest. Mijn telefoon (Samsung B7610 Omnia Qwerty) komt voor in hun overzicht
2. Een werkende internetverbinding. Mijn GPRS 3G verbinding van Vodafone Live werkt perfect.
3. Een abonnement voor Rabo Mobielbankieren. Heb ik afgesloten en ook voor betaald en word ook vermeld in mijn overzicht, is dus actief.
4. Een TIN-code om in te kunnen loggen. Heb ik al jaren omdat deze dezelfde is als het gebruik van mijn Rabofoon.
5. Maak nu verbinding met Rabo Mobiel Portal (wap.rabomobiel.nl). Dit tik ik in de browser Opera en wanneer deze pagina volledig is geopend dan staat er in de regel http://wap.rabomobiel.nl/(S(fozygoj34hbnbm2xfgwz4d55))/Default.aspx
6. Kies nu voor mobielbankieren (oranje regel met een sleuteltje). Nu krijg ik na ongeveer 15 seconden een foutmelding (De dienst is overbelast of offline. Probeer het later nog eens) Het adres http://sc.rabomobiel.nl/b/...3a%2f%2frmb.rabobank.nl%2fi%2fprelogin.do&pe=lnk_e&pev1=http%3a%2f%2frmb.rabobank.nl%2fi%2fprelogin.do&pev2=Mobie...2cMobielbankieren dat u probeerde te bereiken is momenteel niet beschikbaar. Controleer of het webadres(de URL) goed is geschreven, probeer daarna de pagina te herladen.


Reactie van Vodafone
Volgens Vodafone is het niet werken van mobiel bankieren van de Rabobank te wijten aan de Rabo. Ze beweren dat de site niet goed is opgezet voor Vodafone gebruikers. De verbinding laadt verkeerd in, was het letterlijke antwoord.

Ik hoop nu op een reactie waar ik iets mee kan, want ik zie geen oplossing verder meer. Shock
 
ErtjesJunk
Ik heb een Nokia E71 met Vodafone en had ook problemen Shock.
Het bleek dat bij mij de proxy-instellingen voor het Vodafone GPRS toegangspunt niet goed waren.

Bij mijn telefoon ging dat door het toegangspunt te Bewerken, Opties, Geavanc. instell.:
Netwerktype: IPv4
IP-adres telefoon: Automatisch
DNS-adres: Automatisch
Proxyserveradres: 192.168.251.150
Proxypoortnummer:8799

Hoe dat dan bij jouw telefoon moet, weet ik niet, maar misschien kun je het hier vinden (MMS):
http://www.vodafone.nl/prive/help/aan...tellingen/

Groetjes Rene
 
Doerakkes
Hoi rene,

Bedankt voor een antwoord op mijn bericht.
Deze instellingen stonden ook bij mij zo ingesteld.
Ik had de moed al opgegeven en heb mijn abonnement bij de Rabo opgezegt.
Ik ben nl 2 maanden bezig zonder resultaat.

Bij nader inzien vond ik bankieren op deze manier toch wel een beetje gevaarlijk.
Dan doel ik op het inloggen dmv van je bankrekeningnummer en TIN code.
Ik houd het maar bij de randomreader, dan heb je de bankpas en een pincode nodig.

Mvg Doerakkes
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met mobielbankieren vd Rabobank', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Storing in netwerk Deziweb daardoor laad problemen Grappig : 2 14 Mar 2011
mobiel bankieren vd Rabobank Algemeen : 1 14 Jan 2010