obey-robots.txt
20 Augustus 2018, 08:57
Navigatie
Ledenenquête
Bent u tevreden met VodaFone?

Ja
Ledenenquête: Bent u tevreden met VodaFone? Ja 16% [5 stemmen]
16% [5 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Bent u tevreden met VodaFone? Nee 53% [17 stemmen]
53% [17 stemmen]

Matig
Ledenenquête: Bent u tevreden met VodaFone? Matig 31% [10 stemmen]
31% [10 stemmen]

Stemmen: 32
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 29 dec 2008
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Vodafone Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wele mobiele abonnemenen zijn er en wat zijn de opvallenste kenmerken
 Onderwerp afdrukken

Vodafone start nieuwe prijsvechter: Hollandsnieuwe

BlackBerry
vodafone-logo-nl Vodafone stort zich met een nieuwe agressieve discounter in de slag om de gunst van de prijsbewuste consument die maar een beperkt budget voor mobiele communicatie heeft. Net als KPN en T-Mobile dat doen met respectievelijk Telfort en Ben, richt Vodafone een eigen prijsvechter op: Hollandsnieuwe.

Hollandsnieuwe gaat los van Vodafone opereren en krijgt een eigen technische en commerciële organisatie die vanuit Schiphol-Rijk werkt. De nieuwe mobiele provider, die vandaag wordt gelanceerd, gebruikt voorlopig alleen online kanalen en verkoopt geen abonnementen via winkels.

Totnogtoe richtte Vodafone zich sterk op de frequente beller die een duur toestel wenst en ook veel actief is op mobiel internet. Een groeiende groep klanten, die alleen bellen en sms'en, verdween daardoor onder de radar van de marketingafdeling, er in het goedkopere segment weinig nieuwe ontwikkelingen plaatsvonden.

Hollandsnieuwe hoopt binnen vijf jaar 20% van de discountmarkt te veroveren. De prijsvechter wil dat gaan doen met lage sim-onlytarieven, met daaraan toegevoegd wat directeur Ramon van Velzen noemt 'de controle van prepaid'. Als de maandbundel bijna op is, ontvangt de klant tijdig een seintje via sms. Die kan dan zelf bepalen of hij de bundel in die maand wil uitbreiden tegen hetzelfde tarief. Zo niet, dan is net als bij prepaid geen uitgaand belverkeer meer mogelijk. Een onverwacht hoge rekening is hierdoor uitgesloten.

Hollandsnieuwe onderscheidt zich door de klant bij overschrijding van de bundel niet te 'straffen' met een flink hoger tarief. Volgens Ben Woldring, directeur van vergelijkingsite Bellen.com, is bellen buiten de bundel bij 'sim only'-

abonnementen doorgaans 8 tot 13 keer duurder. Prijsvechter Youfone bijvoorbeeld hanteert een tarief van 2,3 eurocent voor binnen de bundel. Daarbuiten geldt echter een minuutprijs van 30 eurocent. Bij abonnementen met een toestel kost het bellen buiten de bundel al gauw 2 tot 3 keer meer, rekent Woldring voor.

Uit de RekeningScan van Bellen.com, waar bezoekers hun rekeningen kunnen uploaden voor een advies op maat, blijkt dat ruim driekwart van de mensen te veel betaalt omdat ze niet het juiste abonnement hebben. Vooral buiten de bundel raken, kan een flinke strop opleveren. Hollandsnieuwe hanteert daarentegen een vast, concurrerend tarief voor bellen, sms en internet. De minuutprijs varieert van 3,4 cent voor een grote bundel (550 minuten) tot 6 cent voor een kleine (75 minuten). Net als bij T-Mobile Relax is een belminuut in te ruilen voor een sms'je of 1 MB.

Woldring constateert dat de Vodafone-dochter weer voor dynamiek in een markt zorgt die in rustig vaarwater was gekomen. Wel vindt hij het jammer dat ook Hollandsnieuwe gesprekken per hele minuut naar boven afrondt.

RTL Nederland en Vodafone maakten gisteren bekend dat zij gaan samenwerken. Het eerste product dat is ontwikkeld, is gericht op vrouwen en wordt in februari 2011 gelanceerd. In tegenstelling tot Hollandsnieuwe mikt dit nieuwe merk wel op het hogere segment, vooral op het gebruik van het 'rijke aanbod' van bewegend beeld van RTL.

vodafone
Gewijzigd door BlackBerry op 06 januari 2011, 20:19
BlackBerry

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vodafone start nieuwe prijsvechter: Hollandsnieuwe', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
vodafone glasvezel probleem Algemeen 1 20 januari 2014, 15:45
vodafone storing januari Storing 1 12 januari 2013, 01:51
vodafone storing Storing 2 03 juli 2012, 07:04
Klachtenservive Vodafone Algemeen 1 31 maart 2012, 12:52
Storing vodafone februari 2012 Storing 34 16 februari 2012, 21:36
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

06 december 2016, 21:29
op 26/10/2016 een nieuw toestel beseld ordernr. 251369112. Op 28/10/2016 is deze goed ontvangen. Het toestel is op 29/10/2016 aangetekend retour gezonden ivm verkeerde keuze. Na een aantal weken dacht

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

25 november 2013, 10:07
Hoi ik heb vodafone al 3 x gebeld om mijn sms weer te activeren maar krijg geen bericht binnen wat wel de boeling moet zijn help

01 april 2013, 18:03
Ik zal bij het begin beginnen. Ik heb in Oktober 2012 een iphone5 abbonement afgesloten bij Belcompany icl verzekering bij Vodafone. Zo,n twee weken geleden kwam ik erachter dat het toestel niet goed

08 december 2011, 14:09
Ik heb een vodafoneabonnement
maar mijn internet is in ene amper tot niet te bereiken?? STORING?????

01 september 2011, 11:58
Is er weer storing? Ik heb in Gouda helemaal geen bereik meer sinds een paar uur!

25 december 2010, 17:43
Wij hebben een prepaid abbo. Opeens 35.- Euro er af. Waar kan ik mijn rekening inzien, waar dat bedrag naar toe is gegaan.