obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
VOIP via eigen router
ronald_j
Hallo,

Hier het eerste onderwerp in dit forum. Heeft nog niemand eerder aangedurfd om een eigen modem te gebruiken?

Hoewel de Zyxel best een aardige modem is, liep ik tegen het probleem aan dat de VOIP niet werkt als ik de modem in brug-mode zet. Dat is voor mij een probleem omdat ik een VPN wil opzetten via mijn Draytek Vigor 2130 router die erachter zit, en een FTP server wil draaien. Misschien is het met veel pijn en moeite mogelijk om de NAT hiervoor in te stellen, maar de modem in brug is de meest elegante oplossing.

Je kunt de VDSL heel makkelijk in brug zetten, maar helaas blijkt dat de VOIP adapter dan ook de weg kwijt is. Vodafone heeft eerder aangegeven dat het geen probleem is om de modem in brug te zetten, maar dat je dan geen VOIP meer hebt wisten ze zelf niet eens.

Nu wil ik eigenlijk de VOIP ook via mijn Vigor 2130 gaan laten lopen. Probleem is dat er voor de VOIP accounts ook inloggegevens nodig zijn. Vodafone wil deze niet geven. Volgens mij gaat het er niet eens om dat ze het niet toestaan, maar ik krijg het simpelweg niet voor elkaar om ze te laten begrijpen wat ik nu eigenlijk wil.
Ze geven aan dat ik hun VOIP niet via mijn router kan doen omdat ze geen tweede IP-adres ondersteunen. Dit terwijl mijn router hun WAN adres gaat overnemen als de modem in brug staat.

Na een hele lange inleiding nu de vraag:

Heeft iemand enig idee hoe je inlogt bij Vodafone VOIP? Is dat gelijk aan mijn inlognaam en wachtwoord voor e-mail? Of kan ik iemand bij Vodafone bellen die er wel verstand van heeft?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VOIP via eigen router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Eigen e-mail server opzetten Instelling problemen : 1 25 jul 2010
Vodafone-storing maakt voip en chat op mobieltjes onmogelijk Storing : 1 25 nov 2009
Advertentie