obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over VodaFone? Post hier je VodaFone klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Mobiele Dataverbruik
Heinz
Beste,

Ik heb een iPhone 4s met iOS6.
Ik heb in de afgelopen maand volgens Vodafone mijn 2GB data abonnement opgemaakt. Raar, aangezien mij niet vaak gebeurt dat ik op dataverbruik buiten mijn budget val. Maar goed, ik heb naar de klanten-service gebeld. aangezien ik voor de resterende 11dagen niet zonder mobiel internet kon zitten. Ze hebben mijn abonnement ge-upgrade van een RED A 1ste generatie naar een 3de generatie. Verder heb de klantenservice gevraagd een BlokX van 1GB voor 1maand te activeren. Ik was zelf benieuwd naar mijn dataverbruik, aangezien de vodafone app zelf niet aangaf dat ik de limiet heb overschreden. Ik heb zelf een externe app gedownload (DataMan) om mijn dataverbruik te monitoren. Kortom, zelf veel maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat dit mij niet meer gebeurt. Het is nu dinsdag, 3dagen later en mijn vodafone app geeft aan dat ik van de 1GB, 265MB over heb. Voor de duidelijkheid, ik heb GEEN Facebook op mijn telefoon, en stream geen YouTube video's, dus de vraag is waar die torenhoge dataverbruik in zit.
Ik heb gelijk gebeld met Vodafone klantenservice en na 3keer mijn verhaal uit te leggen bij 3 verschillende afdelingen ben ik beland bij de technische afdeling. Die geven aan dat ik zelfs al meer dan die 1GB heb gebruikt in 3dagen, dit betekend dat ik mijn limiet weer heb overschreden. Verder geeft de klantenservice aan dat de Vodafone app niet correct werkt. Bij navraag wanneer de Vodafone app 'ge-fixed' zal worden was het antwoord "We kunnen dat niet aangeven meneer, we zijn er al 6maanden mee bezig." 6MAANDEN, ... ? De Vodafone app, de klantenservice en mijn DataMan app geven allemaal andere verbruiksstatistieken, welke moet ik nou geloven.

Verder heb ik nagevraagd bij de klantenservice de tijdstippen waarop mijn dataverbruik pieken ziet. Resultaat:
Zondag 21Sept - 07.50 AM - 1u45min - 526MB
Zondag 12Sept - 03.45 PM - 2u30min - 308MB
Maandag 22Sept - 07.00 PM - 4u45min - 197MB

Ik zou bij God niet weten wat mijn telefoon aan data binnen haalt op een zondag om 7.50 in de ochtend. Ik lig dan nog in m'n nest.
En JA, ik heb WiFi netwerk thuis, 2 Zelfs. Begrijp me niet verkeerd. Ik ben geen digi-beet. Ik ben een SQLserver develolper, en schrijf in mijn vrije tijd Tech blogs. Ik kan me wel redden met een telefoon.

Ik vind het extreem onvriendelijk om van de klantenservice te horen: "Meneer wij kunnen niks voor u betekenen." Dit snijdt wel diep, zeker aangezien ik erg mijn best heb gedaan (waarschijnlijk meer dan de gemiddelde gebruiker) om mijn verbruik actief te monitoren.
Google toont aan dat ik niet de enige ben met dit probleem. Er is zelfs een uitzending geweest in TROSRADAR.
Graag wil ik dat Vodafone hier actief achteraan gaat en onderzoek doet naar de oorzaak van dit probleem.

Het enige wat mij resteert is op Social Media andere klanten te waarschuwen en te informeren over deze issue.

Met vriendelijke groet,

Een erg bezorgde klant.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mobiele Dataverbruik', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vodafone en RTL lanceren nieuwe mobiele provider Sizz Algemeen : 1 03 feb 2011
Advertentie